Responder
¡Bienvenido! Para que puedas participar, intercambiar mensajes privados, subir fotos, dar kudos y ser parte de las conversaciones necesitas estar ingresado en los Foros. | Ingresa | Regístrate Gratis
Platino Brillante
ricamasa
0 Kudos

DEJARA MUCHA DE LA VIDA MARINA DE EXISTIR EN EL GOLFO?

Methane Levels From BP Oil Spill Raise Environmental Concerns

Methane levels in the ocean near the site of the BP oil spill are “astonishingly high”, according to some U.S. scientists. Last week, the scientists returned from 10-day research expedition in the Gulf of Mexico close to where the Deepwater Horizon oil rig exploded and eventually sunk more than 60 days ago.

The April 20 explosion on the Deepwater Horizon killed 11 men and spawned the worst oil spill in U.S. history. Since then, oil has been gushing into the Gulf at a rate of as much as 60,000 barrels a day, according to U.S. government estimates. 

Methane is a colorless, odorless gas that is a major component in natural gas. It is also highly flammable. A bubble of methane is believed to have ignited the Deepwater Horizon explosion.

John Kessler of Texas A&M University in College Station, one of the scientists on the research expedition, said last week that methane in deep-ocean waters (below 1,000 feet) near the oil spill are 10,000 to 100,000 times higher than normal. At times, the team measured methane levels that were 1 million times above normal.

According to Reuters, the team took measurements of both surface and deep water within a 5-mile radius of the leaking well. Kessler characterized the leak as “the most vigorous methane eruption in modern human history,”

The team of 12 scientists from Texas A&M, Texas A&M Galveston and The University of California, Santa Barbara, discovered that the methane, which makes up 40 percent of the substances coming from the well, is staying in the deep waters and not escaping into the atmosphere.

Kessler said the amount of methane seen was enough to potentially deplete oxygen and create a dead zone in the Gulf. High concentrations of methane can encourage the growth of microbes that consume oxygen needed by marine life.

Junior
lunasol964

Re: DEJARA MUCHA DE LA VIDA MARINA DE EXISTIR EN EL GOLFO?

no lo se amor yo solo entro a sus temas a suspirar por vos ya lo sabe

si le debato es por que estoy desesperada por su atencion para mi

ya todos aca lo saben que me trae bien enamorada pero si lo sabe dios

que lo sepa el mundo SI LO AMO Y LO SIGO TEMA EN EL QUE VOS ESTE

TEMA EN EL QUE YO LUNASOL ESTARE POR UN POCO DE ATENCION

DE VOS ES LO UNICO QUE PIDO PARA SER FELIZ EL AMOR DE MI VIDA

ES USTED LO AMO ASTA LA MUERTE Y PELEARE CON QUIEN SEA

POR SU MERCE TENAZ..!!!:coqueta: UP AL TEMA DE MI AMOR.:corazonensobre:

Junior
limpiadoradelenguas

DEJARA MUCHA DE LA VIDA MARINA DE EXISTIR EN EL GOLFO?

eso es una catastrofe desgraciadamente obamaesta muy ocupado con el tema de la guerra, hay si le sale tiempito buscara la manera de arreglar ese asunto

Bronze
moet78

Va cambiar la fauna marina........

Platino Brillante
bunnyta

:llora:

Diamante
pieldenieve

Su propio aliado la Corona Inglesa le ha hecho la peor kaggada ecologica a USA..con amigos como esos..umm.