Responder
¡Bienvenido a los Foros de Univision! Participa, intercambia mensajes privados, sube tus fotos y forma parte de nuestra Comunidad. | Ingresa | Regístrate Gratis
Bronze
morenita311279

***ALGUNOS HOTELES EN CIUDAD JUÁREZ***

Bronze
morenita311279

MAS INFORMACIÓN COMPARTIDA POR ANGELAM28

Hola morenita  deja te  platico mi experiencia con el perdon, el dia que tube mi cita me dijeron que tenia que aplicar por un perdon , para  esto yo ya llevaba tambien mi carta de sufrimiento , esto me lo habia preparado mi abogada para que la entregara el dia de mi cita por la modica cantidad de $ 1.500 dolares, ese dia no nos alcanzarn a atender a todos asi que como a 10 personas nos pusieron cita para entregar el perdon y las huellas para el lunes, ese estunimos platicando nuestras experiencias y varias de las personas que no llevavan el perdon elaborado les dijeron los oficiales que afuera abia notarios que les podian ayudar, ( afuera del consulado te las llenan por $ 500 pesos, claro no non personas del consulado,), despues al entregar el perdon  les estaban dando una direcciòn a la cual debian de mandar una carta en la que explicaban la forma en la que les afectaria estar ceparaqdos de su pareja, a mi no me dieron la direccion porque yo entregue la carta ese dia , y me dijeron que de 6 a 8 meses me darian una respuesta(me llego la aceptacion 13 meses despues,), asi que imaginate lo que le sobro a la licenciada, asi que yo tubve una muy mala experiencia con ella y para derivarle la ciudadania a mi baby que nacio en méxico yo hice todo el papeleo,  espero y  a todos los que estan esperando cita les toque el programa piloto porque ese le toco a mi cuñada y ella fue a su cita, salio a llenar no se si en perdon pero le dieron una cita  despues de una semana y ese mismo dia le aprobaron el perdon y la mandaron a sellar  su pasaporte al puente, si te toca todabia lo del programa piloto podras llenar la solicitud afuera del consulado, fijate que no sea un establecimiento tan feo, mas bien que te inpire confianza, dios quiera que te toque el programa porque la verdad yo no le deceo ni am mi peor enemigo lo que yo pase. Pero con lo que has platicado no creo que tengas que pedir perdon, no se si has visto la lista de  las cosas que no se perdonan y creo que las que no dicen NO HAY PERDON DISPONIBLE,  para todas hay perdon a menos que digan lo contrario, y no se como tomes el siguiente comentatrio pero fue lo que me dijo un amigo que trabaja el LULAC que es donde tu puedes demandar a un abogado si tu crees que te estafo, NO HAY ABOGADOS DE INMIGRACION,  solo son personas que te ayudan a llenar papeles, porque en usa no hay una especialidad que diga abogado en inmigracion, como lo hay en otros asuntos. 

que dios te bendiga y suerte.

Bronze
morenita311279

COSTO DEL HOTEL HOLIDAY INN EN CIUDAD JUAREZ!!1

Estimado(a):

Buenas tardes, el costo de la habitacion sencilla varia de acuerdo a la fecha de llegada. Por lo general la mejor tarifa que le podemos manejar en fin de semana (Viernes, sabado o domingo) es de $760 pesos mas impuestos y entre semana (lunes a Jueves) es de $860 pesos mas imps Quedo a sus ordenes para cualquier duda.

Saludos

Irmin Minjarez

Holiday Inn Express Ciudad Juárez
Conmutador(656) 629 6000
Bronze
morenita311279

COSTO DEL HOTEL COLONIAL EN CIUDAD JUAREZ!!1

Hola,

Recibiendo su solicitud le informo que contamos con 140 habitaciones dobles 4 Juniors Suites.

1.     Habitación Sencilla o Doble $700.00 impuestos incluidos
  2.     Habitacion Juniors Suites $1,353.00 Impuestos Incluidos

Incluyen desayuno continental, llamadas locales sin costo,uso del centro ejecutivo, internet inalambrico, transportacion hotel-aeropuerto y/o consulado con previa reservación.

http://www.hotelescolonial.com

Agradezco su atención a la presente y quedo a sus ordenes,

Karla Serrano Gámez 

Ventas y Relaciones Públicas

Hotel Colonial, Cd. Juárez

(01-656) 613 50 50  Ext. 630

Cel (045-656) 625 60 29 

Bronze
morenita311279

COSTO DEL HOTEL IMPALA EN CIUDAD JUAREZ!!1

LAS TARIFAS SON DE $380.00 M.N. DE UNA A TRES PERSONAS. IGUAL PUEDE CONSULTAR NUESTRA PAGINA EN INTERNET www.hotel-impala.com O BIEN PUEDE COMUNICARSE AL 01800-715-5431 DONDE LE ATENDEREMOS CON GUSTO
Bronze
morenita311279

EXPERIENCIA COMPARTIDA X ARABONITA!!!!

mensaje escrito por Arabonita:

Hola amigos!

Gracias a Dios todo salio bien dentro de lo que cabe.

Nos fuimos a CDJ el 1 de agosto por la madrugada y llegamos en la tarde, dormimos y al dia siguiente (2 de agosto) nos fuimos a la clinica que esta frente al consulado como a las 8 am, así estuvo:
1. Entregué la hoja de la cita, el pasaporte, y la constancia de vacunas (ésta última no es obligatoria)
2. Me tomaron la foto, nombre y firma en el área de captura
3. Me tomaron sangre
4. Me hicieron radiografía del tórax
5. Me preguntaron si tenia hijos y la fecha de mi última menstruación
6. Me tomaron peso, estatura y presión
7. Examen médico (desnudo total), estas fueron las preguntas:
• Previas cirugías
• Embarazos previos
• Alguna hospitalización
• Uso de drogas
• Uso de alcohol
• Uso de tabaco
• Padecimientos crónicos
• Tratamientos
• Si había estado en la cárcel, detenida o tenido problemas con migración o la policía en EEUU o México
• Enfermedades venéreas
8. Me pusieron 2 vacunas, una en cada hombro
9. Pague $254.00 USD y me dijeron que volviera a las 12:00 PM para recogerlos
Volvi a las 12:30 y ya no habia nadie, asi que me los entregaron sin esperar.

El dia siguiente (3 de agosto) nos fuimos al consulado a las 7:45 am y entre como 7 minutos antes de las 8am.de pase una revisión en la entrada, pasan nuestros archiveros, etc. por las máquinas de rayos X, las carteras, portafolios, etc. los revisan manualmente. No se permiten plumas metálicas o con repuestos metálicos, ni espejos, ni nada de vidrio o metal, tampoco los espejitos de plástico. De ahí me pasaron a la sala de espera de afuera del edificio C donde estuve como una hora y media (9:30 AM), después nos pasaron a la sala de espera interna del edificio C, en la sala C hay 14 ventanillas. Ahí estuve hasta como las 12:00 PM y me llamaron a la ventanilla 1, donde solo me solicitaron los datos biograficos (formas DS-230 part I y part II) y fotos, y me enviaron a la sala B, ahí estuve en la sala de espera exterior por media hora aproximadamente (12:30 PM), compre un refrigerio (bastante caro y malo) y me meti a la sala de espera interna del edificio B. En el edificio B están las ventanillas de la 15 a la 35 (todas del lado izquierdo), pero la 34 y 35 a su vez actúan como cajas B y A respectivamente. Espere ahí más tiempo, como a las 4:00 PM me llamaron a la ventanilla treinta y dos, me hicieron jurar, la oficial consular (súper amable, parecia mexicana) me regresó las fotos de la primera cita, me preguntó que si había intentado ingresar a USA durante el año que estuve en Mexico, le contesté que no, me pregunto cuantas veces me visito mi esposo y le dije que 6 mas esta ocasion para el proceso, me pregunto que si tenia hijos y le dije que no, me dijo "felicidades y espero que ahora que ya va a tener su residencia se anime a tener un hijo, o mas bien gemelitos, no no no mejor cuatitos niño y niña para que termine rapido" me mando a sentar. Mi entrevista no duro ni tres minutos, y me llamaron de la ventanilla 25 como a las 4:20 PM para entregarme mi paquete (pasaporte con visa, hoja con todos los datos, hoja con explicacion del seguro social y sobre amarillo cerrado).
De ahi me fui caminando al bar del hotel Holiday Inn Lincoln, ahi llego mi esposo y un amigo, nos fuimos al puente cordova y me recibieron el sobre y pasaporte, me tomaron la huella digital del dedo indice en tinta en una hoja por ambos lados y me hicieron escribir mi nombre bajo esa huella. (Las oficiales del CBP son bastante groseras) Me hicieron sentarme de nuevo y me entregaron mi pasaporte sellado muy pronto despues de eso. Conoci a Magda en la clinica y la vi nuevamente en el consulado, y a Maria la conoci en el consulado y me toco verla en la entrega de documentos en el puente de cordova, ambas excelentes personas.
De ahi nos regresamos a casa de mi amigo, luego a vacunar a mi cachorrita para poder cruzarla, a cenar y al dia siguiente (4 de agosto) al puente, nos tardamos 3 horas en cruzar y el carro se sobrecalento (2 PM, ya traia problemas con el A/C), nos fuimos directito a la Mazda y no podian arreglarlo hasta el lunes e iba a ser como 600, negociamos y por fin hicieron una reparacion por 280 y salimos de ahi como a las 4 pm. Llegamos a Austin como a la una y media de la madrugada pero antes de llegar a casita fuimos a una fiestita de unos amigos y llegamos a casa hasta las cuatro y media.
Mi casita esta hecha un relajo, asi que estare fuera un tiempecito, como una semana mas, tengame paciencia.
Muchas gracias por preocuparse por mi, por sus oraciones y buenos deseos.
abOnita:
Bronze
morenita311279

EJEMPLO DE LA HARDSHIP LETTER O CARTA DE SUFRIMIENTO EXTREMO

Ejemplo Tomado de esta dirección:

Approved HSL Courtesy of Member Faralee ~ CDJ via the new Pilot Program
February 5, 2007

Dear Ma’am or Sir,

I am writing to you in regards to the I601 petition that I have filed for my husband, XXXXXX. He came to the United States to better himself and not to harm others or put anyone at danger. His dream was to be successful and to be a better person. In my eyes he has become this better person. He is my husband, best friend, and soul mate. He is a wonderful father and role model for our children. I cannot even begin to imagine life without him or in our children’s lives nor can I imagine the extreme hardships of relocating our family to Mexico if the I601 is not approved. I plead that you will approve the I601 and allow HUSBAND to immigrate to the United States so that we can continue our commitment to one another and our children. Below I have listed the extreme hardships that will be caused towards the USC and our family if HUSBAND is denied admission back into the United States.

Our Family Background

HUSBAND and I met through a mutual friend in the year of 2002. During the time we dated, I immediately fell in love with his personality, loyalty, and his affection for my son, XXXXX. Being a single mother at the time it meant the world to me to know that HUSBAND not only cared about me but for my son as well. He took great interest in making SON feel just as important to him by bonding with him and being a “father-figure” to him. As our relationship grew I realized that HUSBAND was “the one” that I had been praying to God to send my way. We married at XXXX Court House and later exchanged our vows at Church to be witnessed by our close family and friends. We soon gave birth to our second son, XXXXX, the following year (even though SON is biologically not HUSBANDS’s son, he is considered our first son). Already knowing what kind of father HUSBAND would be, he became even a better one! It was exciting to watch HUSBAND bond with SON since the infant phase was new to him. We were both eager to become good parents and provide a loving home and caring environment in which both of our children could feel safe. A few years later we were blessed with our daughter, XXXXX. This little girl adores her daddy and mommy. It breaks my heart knowing what extreme and unkind hardships that will be created if our family is separated.

Extreme Hardships to the U.S. Citizen’s Children

Family unification is so important for children to grow up with because it emotionally and mentally affects a child’s welfare. We as a family share a deep bond and dedication to one another. If this bond is taken away by not allowing HUSBAND to immigrate to the United States, this will cause extreme hardship. We both completely rely on one another for guidance in raising our children and mutually respect one another with our parenting skills. It would be very hard to raise our children if our family were to be separated for a great length of time.
We both want the best for our children in regards to education, safety, and excellent healthcare. SON is attending XXXXX Elementary, a XXXX “A” School. \r\nXXXXX Elementary teaches the children the Character Education Program. This program focuses on the six pillars of character which are respect, responsibility, caring, fairness, citizenship, and trustworthiness. Teaching this character program to our son will help him deal with concerns of direction and quality of life. He has excelled in all school subjects recently bringing home straight A’s and being listed on the principles honor list. We are so proud of him. I fear that his grades will decline if we were to relocate to Mexico. He would no longer be able to receive the best education that he currently receives here in the United States. Thus the language barrier would prevent him from learning and become mentally frustrating. Our younger children are not presently enrolled in school but this also is a great concern for their future education as well.

Our home environment is a safe environment. The neighbors are friendly and our community has much to offer to our family. My fear for our children’s safety in Mexico would greatly increase and not allow me to be a mother that they deserve to have for a parent. Knowing that Mexico has a high crime rate and high rate of kidnappings creates much anxiety for me. The constant worrying of their well being and fear that they could be kidnapped terrifies me! It scares me to know that I could be exposing my children to such an unsafe environment if we were to relocate to Mexico. I could never live with myself or bare the consequences of such an awful occurrence. I will not allow my children’s well being to be violated and therefore could not possibly think to relocate to Mexico on a permanent basis. \r\n\r\nThe healthcare system in Mexico is not comparable to the standards of healthcare in the United States. Our children currently receive pediatric care by Dr.XXXXXXX. We have established a trusting relationship with Dr. XXXXX over the years and would be very difficult to replace such a knowledgeable and caring physician. During the emergencies we have had with our children, his assessment skills and treatments have been out of this world. Dr. XXXXX is very thorough during his wellness exams and answers any question and concerns. He has also communicated to me via email and phone during non-operational hours regarding the concerns I have had with all my children and has provided exceptional advice. If we were to relocate to Mexico there would be no physician that could replace the qualifications that Dr. XXXXX demonstrates in the United States. The language barrier would also complicate our children to establish a trusting relationship with a physician in Mexico that can not communicate in English. Thus being said, it would be impossible to continue excellent health care for our children if we were to relocate to Mexico.

As previously noted, SON is not biologically HUSBAND’s son. If HUSBAND is allowed to immigrate to the U.S., he would love to adopt SON and will seek adoption as soon as permissible. At this moment, SON’s biological father, DONOR, plays no parental or financial role in his life. DONOR has not even seen SON or made verbal contact in almost 5 years. However, it would still be difficult for us to relocate SON to Mexico, because of the court documents from the State of XXXXX stating that he can not move or leave the state without DONOR’s permission. Having a two year past-relationship with DONOR, he would make such a process very difficult. This would be devastating for both SON and I mentally and physically. DONOR’s past anger management issues and domestic violence gives me great fear of ever having any contact with him; therefore, we have chosen not to contact him at this time regarding our situation. Relocation to Mexico is not an option that would be beneficial towards this matter.

Financial Hardship to the US Citizen

Adjusting HUSBAND’s immigration status has been financially stressful. We both have worked long extra hard hours to replace the amount of money spent on immigration fees, back taxes, lawyer fees, and preparing for the separation time while the I601 is being processed. Relocating to Mexico would be financially distressing because of the debt we owe in the United States. Our bills consist of a mortgage payment, a van payment, second home mortgage to help pay for the remaining balance on back taxes, credit cards, Vanguard retirement fund, and sea turtle saving accounts to contribute towards our children’s future college education. I would not be able to afford to make the minimum monthly payment towards these bills if we were to relocate to Mexico.

It would be impossible to work as a registered nurse related to the language barrier, for I do not speak Spanish. The matching salary would not be comparable to the salary I make in the United States. It would also be very difficult to maintain my licensing requirements for the U.S. in Mexico. My childhood dream to become a registered nurse and the time spent in college to make this dream happen would be an entire waste of time spent. I have had almost 10 years of service as a registered nurse coming this May 2007, which 8 years being employed at HOSPITAL. I have established great friendships with many co-workers. If I were to relocate, I would loose all of my retirement and healthcare benefits from HOSPITAL which are not replaceable. I would like to continue to provide the best quality care to patients in the United States. There is a nursing shortage in the state of XXXX that is devastating to our growing population. We are greatly needed to provide health care to our aging population that has become much sicker. Mexico can not provide me with employment opportunities as a registered nurse necessary for me to fulfill my dreams and maintain my family’s standard of living.
Bronze
morenita311279

CONTINUACIOND DE LA HARDSHIP LETTER O CARTA DE SUFRIMIENTO EXTREMO

Medical Hardships

I suffer from a condition called hypothyroidism. Hypothyroidism is a disorder in which the thyroid gland produces too little thyroid hormone. I currently take synthroid medication daily to supplement the thyroid hormone that my body does not produce. If I do not receive the proper medical care for this condition and can not continue to take synthroid, I will suffer many severe signs and symptoms of hypothyroidism. If I were to relocate to Mexico I would be greatly concerned on finding a qualified physician to treat my condition. Not only would there be a language barrier, but a lack of trust in the patient and physician relationship. I saw two other healthcare providers before I found Dr.----, an endocrinologist who specializes in the treatment of hypothyroidism. Dr. XXXX helped regulate my synthroid which helped alleviate the signs and symptoms I was experiencing when diagnosed. I must see him every 3-6 months for evaluation and lab tests. I do not wish to experience how sick I felt before I found Dr.XXXX. It would be devastating to my health to return to that state of condition.

Family Ties

My Parents mean the world to me. They have been very supportive to me as I have grown up and faced many challenges. They are also very supportive to both HUSBAND and I with this immigration process. We live not even 20 minutes away from each other. I have a special bond with them and respect my parents with all my heart. They created the person I grew up to be and to be separated from them not only emotionally tears my heart apart but will severely burden me with depression. I express great concern with both my parent’s health status for my mother has hypothyroidism and my father was recently diagnosed with hypertension. My parent’s health issues are presently stable, but as we all know as you age your health may decline. I would like to be a support person for them if their health were to decline. I have the healthcare knowledge, being a registered nurse, to help manage their care and provide advice as needed. I also am very familiar with the local physicians and nursing staff in their city for I am employed at the local hospital. As for our children, they too have a special bond with their grandparents. When I was single both of my parents provided care to SON while I worked and basically became the “other parent –figure”. They both played a vital role in SON’s child development during his first few years that I would like for our youngest children to experience as well. My mother loves to teach our children about plants and likes to grow seeds with them. My father enjoys playing with the children and building things such as a go- cart. All three become very excited when visiting their grandparents that it would be traumatic to separate them for such a long time.

Community Ties

Our family is an active member at the CHURCH. We have spiritually grown as a family since attending this church. HUSBAND and I were baptized on November 12, 2006 being witnessed by our church family. What an awesome experience. On Sunday mornings we look forward to church and serving our Lord daily. Removing these ties would greatly impact our church family. We are close to the members in our fellowship and would like to continue this relationship and grow even closer to God. Pastor ----- has taught us our responsibility as a Christian to continue to have faith and serve our Lord for he will bless us. We have faith that our Lord is with us during this immigration process.

Conclusion

Before we started this immigration process, I spent quality time with my family. As we have come near the interview date, I have felt distant and torn from my family. The constant worrying of the end result if it were to be negative threatens my mental and physical well-being. It would be so devastating to relocate to Mexico for 10 years and cause such severe hardships. To cause undue separation, not be able to financially support my family, loose all assests, and loose benefits of my career is dreadful. I wish nothing more than to have HUSBAND be granted the right to immigrate to the United States. This would allow our family to be reunited and live the “American Dream” that we so much want for our family.

Bronze
morenita311279

HOTELES EN CD. JUAREZ!!!!

HOTEL LA PLAYA

AV. LOPEZ MATEOS NORTE No.1035

Ciudad Juarez,31310

Tel. (656) 611-44-08

www.hotellaplaya.com.mx

hotellaplaya@prodigy.net.mx

HOTEL COLONIAL

AVE. LINCOLN No. 1355

Ciudad Juarez,32310

Tel. (656) 613-50-50

www.hotelescolonial.com

reservacjs@hotelescolonial.com

HOTEL LUCERNA

PASEO TRIUNFO DE LA REPUBLICA No.3976

Ciudad Juarez,32310

Tel. (656) 629-99-00

www.hoteleslucerna.com

aibarra@lucerna.com.mx

HOTEL HILTON

AVE. TECNOLOGICO No. 3750

Ciudad Juarez,32612

Tel. (656) 629-09-94

www.hiltongardeninn.com

info@hotelesjuarez.org

HOTEL RADISSON

AVE. TECNOLOGICO No. 3620

Ciudad Juarez,32617

Tel. (656) 629-4000

www.hcg.com.mx

reservjz@hcg.com.mx

HOTEL FIESTA INN

PASEO TRIUNFO DE LA REPUBLICA No 3451

Ciudad Juarez,32315

Tel. (656) 686-07-00

www.hotelesjuarez.org

reservficdj@posadas.com

HOTEL MONACO

AV. TRIUNFO LA REPUBLICA No. 3335

Ciudad Juarez,31100

Tel. (656) 616-1730

hotelmonaco.com.mx

info@hotelmonaco.com.mx

CITY EXPRESS HOTEL

BLVD. TOMAS FERNANDEZ No. 7810

Ciudad Juarez,32424

Tel. (656) 227-02-00

www.cityexpress.com.mx

valmodovar@cityexpress.com.mx

HOTEL HOLYDAY INN

Av. Lincoln No 722 Zona Pronaf

Ciudad Juarez, 32315

Tel. (656) 613-13-10

www.holidayinn.com/lincolnmx

hidir@infosel.net.mx

Bronze
morenita311279

EXPERIENCIA DE VIOGUAPA --- EXAMEN MÉDICO

Hola todos!!   Hoy fui a hacerme mi examen medico.... 
A)llegue a la clinica "Servicios Medicos" alas 6:10 am; hicimos fila pra entregar en recepcion lo siguiente:
1)Carta de la cita (HOJA 1 y 2) en la hoja 2 sale tu fecha de nacimiento y los nombres de otras personas que emigran contigo....  asi que no se les olvide...
2)pasaporte
B) 9:10 am me pasaron para capturar los datos (te toman una foto y registran tu firma)
C)9:15 am me pasaron para tomarme sangre; (P.D no dolio!!! )
D)9:45 am me pasaron a rayos X ; si tienen pelo largo llevense una liga por que te dicen que te lo levantes
E) 9:55 am me pasaron a una salita de espera chica ( todas pasamos es en grupo de 6) te preguntan la fecha de nacimiento de tu ultimo bebe (si no has tenido pues les deices no hetenido) tambien te preguntan si tomas alguna medicina... si tomas alguna medicina les tienes que dar el nombre si no la llevas no te dejan seguir avanzando en el proceso
F) 10:07 me pasaron a un cuartito (a mi sola) para el examen fisico este consiste en :
    1) Te pesan, toman la presion, y te hacen examen de la vista (luego se salen y te dicen te quitesTODA la ropa (incluyendo ropa interior)
    2)Preguntas: cuando fue tu ultima menstruacion?; ha tenido cirujias? Como se cuida? Puede estar embarazada? Esta tomando medicinas? si si cuales; Alguna ves a cometido algun delito en Estados Unidos o Mexico???
   3) Si no llevas tu tarjeta de vacunacion (ese fue mi caso) te ponen 3 vacunas (1 en cada brazo y una en la pompi)
G) Pasas a pagar...  a mi me cobraron $254 dolares (508 dolares por mi esposo y yo)

NOTAS :  Si traen carro lo pueden estacionar alli en la clinica; hay lugar ademas de que casi todo mundo llega a pie;  Si llevan a niños o son hombres su examen medico es en el segundo piso pero les toman la sangre en el primer piso... y se tardan mas por que como los dos niños y  hombres son en el segundo piso son mas por eso se tardan mas que con las mujeres ... yo sali media hora antes que mi esposo.
Niños menores de 15 años no se les saca sangre asi que si pueden comer... los demas en ayuno de 8 horas minimo;
Los examenes los entregan a partir de las 2:00 pm....  UN TIP* si su cita NO es al dia siguiente entonces recojan sus examenes al dia siguiente entre 11:00-11:30 casi no hay NADIE....   por que a las 2:00 va a estar LLENISIMO por toda la gente que tiene su cita al dia siguiente....si van antes se van a topar con toda la gente haciendo linea para el examen asi que mejor a la hora que les digo.. SOLO si su cita no es al dia siguiente...   por cierto cierran a las 4:00 pm
Bueno creo que es todo...  cuando vaya a la entrevista les platico ....
saludos

Vioguapa !!!